System automatycznej termowizyjnej detekcji pieszych oraz rowerzystów, czyli:
- Bezpieczeństwo
- Wygoda
- Niezawodność
- Innowacyjność
Cel:
Podniesienie bezpieczeństwa na przejściach oraz strefach ruchu pieszych i rowerzystów poprzez automatyczną detekcję oraz jednoczesne usprawnienie płynności ruchu.
Obecnie stosowane rozwiązania:
Przycisk
Konieczność fizycznego użycia
Problem z lokalizacją – zbyt nisko, zbyt wysoko
Konieczność stosowania dodatkowej kamery do monitoringu
Czujnik ruchu
Brak możliwości uwzględnienia kierunkowości przemieszczania
Podatność na zakłócenia związane z ruchem pojazdów
Konieczność regulacji mechanicznej
Pętla indukcyjna
Problemy z czułością przy ramach węglowych
Nasze rozwiązanie:
Wykorzystanie wideo detekcji opartej na analizie promieniowania o falach długości do 14 μm sprzęgnięte z sterownikiem analizującym dane.
Główne zalety w stosunku do poprzednich rozwiązań:
- Brak wpływu jakości oświetlenia oraz warunków atmosferycznych na jakość analizy danych
- Detekcja pieszego lub rowerzysty zbliżającego się do przejścia na podstawie jego kierunku ruchu;
- Detekcja pieszego oczekującego – możliwość swobodnego definiowania oraz aktualizacji strefy bez konieczności wykonywania prac ziemnych;
- Detekcja pieszego lub rowerzysty na samym przejściu – monitorowanie przejścia na czerwonym świetle oraz samego czasu obecności pieszego na przejściu;
- Możliwość rezygnacji z żądania zielonego światła gdy pieszy odejdzie od przejścia;
- Skuteczność wykrywanie pieszego na poziomie 99,99 % (były przypadki fałszywego wykrycia np. pieszy poruszający się wzdłuż jezdni chwiejnym krokiem)
- Generacja danych statystycznych – ilość wezwań, czas oczekiwania itp..
- Jednoczesny monitoring pojazdów, pieszych oraz rowerzystów znajdujących się w obrębie do 20/25 metrów:
- Detekcja zbliżającego się pojazdu w różnych strefach;
- Detekcja pojazdów oczekujących przez przejściem – detekcja kolejki pojazdów o określonej zajętości strefy
- Detekcja jazdy pod prąd;
- Funkcja liczenia pojazdów;
- Generacja danych statystycznych takich jak czas oczekiwania w strefie, czas ruchu pojazdów, ilość pojazdów w różnych strefach
- Koniec z problemem przycisków (który nacisnąć, za wysoko, za nisko, nie chce mi się …. )
- Współpraca praktycznie z dowolnym systemem sterowania ruchem.
Obszary wykorzystania:
- Przejścia dla pieszych z opcją włączania dodatkowego doświetlenia;
- Zastąpienie uciążliwego w wielu przypadkach przycisku;
- Zastąpienie wykorzystywanych do tej pory kamery podatnych na warunki oświetleniowe oraz klimatyczne (jedna kamera obejmuje do 25 m)
- Możliwość udrożnienia ruchu poprzez faktyczne wykorzystanie czasu przejścia przez przejścia
- Wykrycie anomalii w ruchu drogowym poprzez analizę danych statystycznych w trybie online.;
- Generacja danych statystycznych takich jak czas oczekiwania w strefie, czas ruchu pojazdów, ilość pojazdów w różnych strefach