Układ zasilania oraz sterowania dla urządzeń załadowczych skipów
w przedziale południowym szybu I na poziomie 1090 JSW KWK Budryk

Układ zasilania oraz sterowania dla urządzeń załadowczych skipów w przedziale południowym szybu I na poziomie 1090 JSW KWK Budryk

Do sterowania klapami wsypowymi oraz klapą przerzutową pod zbiornikami załadowczymi, zostały zastosowane rozdzielacze elektropneumatyczne.

Do kontroli poziomu urobku w kieszeniach załadowczych oraz zbiorniku retencyjnym zostały zabudowane przekaźniki radioizotopowe.

Przedstawione rozwiązania kontroli poziomu urobku w kieszeniach załadowczych umożliwiają identyfikację trzech poziomów:

– brak urobku w kieszeniach załadowczych, obecność urobku w zbiorniku retencyjnym, kieszenie załadowcze przepełnione.

Własności funkcjonalne układu sterowania załadunkiem skipów:

  •  zapewnia trzy rodzaje sterowania:
  • automatyczne – ze sterownika centralnego,
  • zdalne (ręczne) z pulpitu sygnalisty podłączonego do sterownika centralnego,
  • lokalne ze stanowiska obsługi przenośnikiem taśmowym, przenośnikiem zgrzebłowym, klapami (pulpit sterowniczy lokalny),

    umożliwia następujące rodzaje pracy:
  • transport urobku,
  • pracę w trybie remontowym (rewizja),
  • umożliwia współpracę z układem sygnalizacji szybowej,
  • zapewnia wyłączenie awaryjne z każdego miejsca wzdłuż trasy ciągu przenośników za pośrednictwem wyłączników awaryjnych,
  • zapewnia ponowne uruchomienie ciągu po awaryjnym zatrzymaniu – po skasowaniu awarii,

    kontroluje pracę za pomocą następujących czujników:
  • spiętrzenia urobku,
  • temperatury,
  • ruchu taśmy,
  • przeciwpożarowych,
  • poziomu urobku w zbiornikach załadowczych,
  • poziomu urobku w zbiorniku retencyjnym,
  • położenia klap wysypowych oraz klapy przerzutowej,
  • zamknięcia/otwarcia zasuwy bezpieczeństwaciśnienia powietrza w instalacji pneumatycznej i hydraulicznej.
  • umożliwia sterowanie klapami oraz zasuwą za pośrednictwem rozdzielczy elektropneumatycznych i elektrohydraulicznych,
  • umożliwia ważenie porcji urobku transportowanej do skipu poprzez wagi zabudowane na przenośniku taśmowym,
  • umożliwia współpracę układu z systemem wizualizacji.