System automatycznej termowizyjnej detekcji pieszych i rowerzystów / Automatic pedestrians and cyclists detection system

System automatycznej termowizyjnej detekcji pieszych oraz rowerzystów, czyli:

  • Bezpieczeństwo
  • Wygoda
  • Niezawodność
  • Innowacyjność

Cel:

Podniesie bezpieczeństwa na przejściach oraz strefach ruchu pieszych i rowerzystów poprzez automatyczną detekcję oraz jednoczesne usprawnienie płynności ruchu.

Stan aktualny:

Przycisk
Konieczność fizycznego użycia Problem z lokalizacją zbyt nisko, zbyt wysoko Konieczność stosowania dodatkowej kamery do monitoringu

Czujnik ruchu
Brak możliwości uwzględnienia kierunkowości przemieszczania Podatność na zakłócenia związane z ruchem pojazdów Konieczność regulacji mechanicznej

Pętla indukcyjna
Problemy z czułością przy ramach węglowych

Nasze rozwiązanie:

Wykorzystanie wideo detekcji opartej na analizie promieniowania o falach długości do 14 μm sprzęgnięte z sterownikiem analizującym dane.

Główne zalety w stosunku do poprzednich rozwiązań:

  • Brak wpływu jakości oświetlenia oraz warunków atmosferycznych na jakość analizy danych
  • Detekcja pieszego lub rowerzysty zbliżającego się do przejścia na podstawie jego kierunku ruchu;
  • Detekcja pieszego oczekującego – możliwość swobodnego definiowania oraz aktualizacji strefy bez konieczności wykonywania prac ziemnych;
  • Detekcja pieszego lub rowerzysty na samym przejściu – monitorowanie przejścia na czerwonym świetle oraz samego czasu obecności pieszego na przejściu;
  • Możliwość rezygnacji z żądania zielonego światła gdy pieszy odejdzie od przejścia;
  • Skuteczność wykrywanie pieszego na poziomie 99,99 % (były przypadki fałszywego wykrycia np. pieszy poruszający się wzdłuż jezdni chwiejnym krokiem)
  • Generacja danych statystycznych – ilość wezwań, czas oczekiwania itp..
  • Jednoczesny monitoring pojazdów, pieszych oraz rowerzystów znajdujących się w obrębie do 20/25 metrów:
  • Detekcja zbliżającego się pojazdu w różnych strefach;
  • Detekcja pojazdów oczekujących przez przejściem – detekcja kolejki pojazdów o określonej zajętości strefy
  • Detekcja jazdy pod prąd;
  • Funkcja liczenia pojazdów;
  • Generacja danych statystycznych takich jak czas oczekiwania w strefie, czas ruchu pojazdów, ilość pojazdów w różnych strefach
  • Koniec z problemem przycisków (który nacisnąć, za wysoko, za nisko, nie chce mi się …. )
  • Współpraca praktycznie z dowolnym systemem sterowania ruchem.

Obszary wykorzystania:

  • Przejścia dla pieszych z opcją włączania dodatkowego doświetlenia;
  • Zastąpienie uciążliwego w wielu przypadkach przycisku;
  • Zastąpienie wykorzystywanych do tej pory kamery podatnych na warunki oświetleniowe oraz klimatyczne (jedna kamera obejmuje do 25 m)
  • Możliwość udrożnienia ruchu poprzez faktyczne wykorzystanie czasu przejścia przez przejścia
  • Wykrycie anomalii w ruchu drogowym poprzez analizę danych statystycznych w trybie online.;
  • Generacja danych statystycznych takich jak czas oczekiwania w strefie, czas ruchu pojazdów, ilość pojazdów w różnych strefach